Typen af garanti
Jeg fik på et tidspunkt et spørgsmål fra en håndværker, som spurgte mig, om jeg kunne give garanti for, at mit arbejde virkede.
I hans branche var han vant til, at der blev givet garanti for arbejdets kvalitet.
Hvis kunden ikke var tilfreds, og der ikke var levet op til specifikationen og kravene, kunne det udløse kompensation.
Jeg måtte svare ham, at mit arbejde mere er som et rejsebureau end som en tømrer eller smed.
Du vælger nemlig selv, hvilken type ferie, du gerne vil have, og kvaliteten af den.
Klik her for at se flere anmeldelser
Ønsker du at bo på et 1-stjernet hotel, eller på et 5-stjernet? På førstnævnte er det en skrabet model, kun med det allermest nødvendige. På sidstnævnte er det dyrt, en hær af tjenere står parat, der er en lækker swimmingpool, den bedste buffet, overdådig mad, samt de bedste guidede ture – alt inkluderet i prisen.
Rejsebureauet kan imidlertid ikke give dig nogen garanti for, at du får en god ferie. Du kan i realiteten have valgt den billige rejse og have fået den mest fantastiske ferie, – eller du kan have taget på den dyrere løsning, og endt op med en rigtig dårlig oplevelse.
Hvad er da det, der afgør, om du har en god ferie eller ej? Det er primært dig selv! Det er dine forventninger og din indstilling, samt din taknemmelighed, som er afgørende.
Hvis du som udgangspunkt er negativ og sur, så spiller hotellets standard MÅSKE en rolle, men hvis du derimod er glad, top-motiveret og indstillet på at få en super ferie, så spiller hotellet ikke den store rolle. Er du grundlæggende utilfreds, så risikerer du en selvopfyldende profeti, men er du positiv og tilfreds, så skal der måske bare et smil til, for at dagen er reddet. Det hele afhænger af dig, og kun du selv er i kontrol her.
Det er derfor, at jeg altid har en gratis afklarende telefonsamtale med mine klienter, inden vi ses første gang. Jeg vil være sikker på, at de har den rette indstilling og motivation til at få noget ud af min hjælp. Og det er måske også derfor, at jeg har så høj en succesrate og så mange tilfredse klienter….. 🙂
Hos mig lyder garantien til jer sådan her (oversat til rejsebureau-sprog):
- 5-stjernet luksus-hotel i lækre omgivelser.
- Gratis transfer, internetforbindelse og WiFi.
- All Inclusive.
- Mange både eksotiske men også jævne retter på menukortet.
- Der er en veluddannet, venlig og dygtig personlig guide for hver to gæster.
- Guide-sproget er på jeres modersmål, hvilket gør det let at forstå, selv om der er mange nye og fremmede udtryk.
- Spændende udflugter til helt nye og u-udforskede områder.
- Sikkerheden er i top, selv om I måske kommer til at møde faldgruber og vilde, farlige dyr.
02:08 minutter
Med hensyn til flere videoer kan I klikke ind på YouTube Playlisten “Spørgsmål & Svar” (eller Kategorien med Spørgsmål & Svar her på hjemmesiden), hvor jeg på min langdistancevandring i sommeren 2018 optog flere end 50 korte videoer.
.