Videoer om hvad parterapi er

For et par måneder siden kom et filmhold fra DR2 forbi min klinik i 2½ time og lavede 45 minutters optagelser med interview af mig, samt en parterapi-session med et ”rigtigt” ægtepar (som TV-holdet havde fundet). I parterapien arbejdede vi med en af deres udfordringer.

Disse optagelser blev klippet ned til 3½ korte minutter som et indslag i satireprogrammet ”Det slører stadig” over temaet ”Ligestilling: Er mænd og kvinder virkelig lige?” Se www.parforhold-parterapi.dk/_parforhold/parterapi/parterapi-som-satire, hvor en parterapi går helt bananas.

Dubai parterapi
Imidlertid vil jeg rigtigt gerne vise, hvad parterapi egentlig går ud på i det virkelige liv. Altså alt det, der havnede på gulvet i klipperummet. Jeg har selv lavet adskillige videoer, men ikke nogen af parterapi.

Derfor søger jeg nogle ”skuespillere” (mand og kvinde, jævnaldrende mellem 25 og 50 år), samt en person til at føre kameraet. Optagelserne vil ikke tage mere end en times tid eller to. Det behøver ikke at være et rigtigt ægtepar. Optagelserne vil finde sted i mit kliniklokale på Frederiksberg, og jeg har selv alt udstyret, og jeg sørger selv for redigeringen bagefter.

Videoerne er ment som en informativ beskrivelse til YouTube. De skal vise, hvad parterapi går ud på, så det bliver afmystificeret. Mange mennesker har ondt i deres parforhold, men aner ikke hvordan de kan løse problemerne. Og parterapi virker skræmmende på mange – fordi de ikke ved, hvad det indebærer og går ud på. Derfor vil jeg lave opklarende videoer på dansk.

For ulejligheden vil deltagerne hver få en af mine bøger om parforhold som gave.

Psst… Gør som flere end 1.700 andre besøgende på denne hjemmeside om parforhold allerede har gjort. Tilmeld dig mit nyhedsbrev, som trin for trin vil vise dig, hvordan du får dig det parforhold, du ønsker dig og længes efter.

Har I brug for hjælp i jeres parforhold til at få det bedre med hinanden, så klik her (eller ring til mig på telefon 21 79 18 50)

.

Skrevet af Mikael Hoffmann
Mikael Hoffmann er fra 1959. Siden 1994 har han drevet selvstændig virksomhed som par-coach, psykoterapeut, rådgiver, foredragsholder og mentor-coach. - Uddannet og certificeret psykoterapeut, samt Havening chok-traume-terapeut. - Mikael coacher og arrangerer workshops, kurser og foredrag i hele landet. - Læs mere om ham på www.parforhold-parterapi.dk/om-mikael-hoffmann